Ταχίνι: Το Μεσογειακό "φυστικοβούτυρο" και οι ιδιότητές του

Ταχίνι: Το Μεσογειακό "φυστικοβούτυρο" και οι ιδιότητές του

Το ταχίνι ως προϊόν του σουσαμιού θεωρείται δίκαια ως ένα τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας. Τα λιπαρά οξέα αποτελούν τα θρεπτικά συστατικά με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα στο σουσάμι. Στην πλειονότητά τους είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, με τα κορεσμένα να κατέχουν το μικρότερο ποσοστό στη σύσταση του τροφίμου (15%). Η αυξημένη παρουσία πολυακόρεστων λιπαρών οξέων καθιστά το ταχίνι μια ιδιαιτέρως υγιεινή τροφή, καθώς τα συγκεκριμένα δεν μπορεί να τα συνθέσει ο ανθρώπινος οργανισμός, γι’ αυτό και θεωρούνται απαραίτητα. Επίσης η σύνθεσή του σε καλά λιπαρά του δίνει το προφίλ ενός τροφίμου που προλαμβάνει τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας και μειώνει τα επίπεδα της LDL (κακής) χοληστερόλης. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η υψηλή περιεκτικότητα του σε φυτικές στερόλες που έχουν φανεί σε πάρα πολλές μελέτες οτι όταν προσλαμβάνονται τακτικά και σε επαρκής ποσότητες μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Το ταχίνι περιέχει κυρίως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η Β1, Β2 και νιασίνη. Οι βιταμίνες αυτές αποτελούν συνένζυμα πολλών μεταβολικών συστημάτων και διεργασιών, γεγονός που τις καθιστά απαραίτητες για την καλύτερη υγεία του οργανισμού και ιδιαίτερα του νευρικού συστήματος. Παράλληλα, περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Ε, υπό μορφή σχεδόν αποκλειστικά γ – τοκοφερόλης, γνωστής για την πολύ ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιγηραντική της δράση. Είναι επίσης εξαιρετική φυτική πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου και ασβεστίου, πολύ χρήσιμη σε φυτοφάγους αλλά και για την περίοδο της νηστείας καθώς αποτελεί σημαντική εναλλακτική επιλογή για το κρέας και τα γαλακτοκομικά, θωρακίζοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα και την υγεία των οστών.

Εξαιτίας της υψηλής του περιεκτικότητας σε λίπος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει πολλές θερμίδες (περίπου 600 ανά 100 γρ). Επομένως συστήνεται η τακτική του χρήση αλλά με προσοχή στις ποσότητες που καταναλώνουμε.